Hulp nodig? Wij helpen graag

Hoe herstel ik een back-up van mijn e-mail met Acronis?

Back-up herstellen van E-mail

Voor je de back-up gaat herstellen is het raadzaam om te besluiten of je de huidige data wilt verliezen. Eventuele wijzigingen in je mailverkeer die plaats hebben gevonden na de back-up datum zullen overschreven worden. Denk hierbij aan verzonden en ontvangen e-mail.

Indien je de later ontvangen en verstuurde e-mail niet wilt verliezen is het raadzaam om de aanwezige mail lokaal op te slaan. Acronis overschrijft namelijk alleen bestanden wanneer je hierom vraagt, maar zal bestanden die niet in de back-up voorkomen niet verwijderen.

Stappenplan

Stap 1. Log in op cPanel.

Stap 2. Klik onder de categorie 'Bestanden' op Acronis Backups.

Stap 3. Je komt op een nieuw venster. Je ziet hier de datum en tijd van het moment van back-up.

Back-up datums

Stap 4. Je kiest hier de datum en tijd van het moment dat je de back-up wilt terugzetten.

Stap 5. Je komt vervolgens op een overzicht van wat je kan herstellen via Acronis. Kies hier voor Mailboxes om daarna het betreffende mailadres aan te vinken.

Let op: hiermee herstel je dus de complete postvak in, ontvangen mail en alle andere mappen in je mailbox inclusief alle mailverkeer in de mappen.

Overzicht


Stap 6. Bovenaan in beeld zie je de knop Recover hiermee herstel je in dit geval de mailboxen.

Recover back-up

 

Afhankelijk voor de hoeveelheid e-mails die je wilt herstellen kan het proces even duren. Mocht er tijdens het herstellen iets fout gaan, neem dan contact met ons op. We helpen je graag verder!

 

Dit kennisbank artikel is voor het laatst bijgewerkt op: 30 november 2023

Heeft dit artikel je geholpen?

Status

Ga naar onze statuspagina voor een overzicht van recente storingen en onderhoud.

Openingstijden

Maandag — vrijdag 9:00 — 17:00